top of page

קציצות עוף ותרד ברוטב חומוס לימוני

יש חומרי גלם שהשילוב ביניהם מנצח כל ארוחה. החיבור ההרמוני שלהם בפה יוצר תענוג לחיך ושמחה בלב בכל ביס. היום במרכז הרחבה עומדים חומוס ולימון. העוקבים הותיקים כבר מכירים את האהבה שלי למנות שהן one dish, כל המסה בקערה אחת, עם הרבה טעמים שמפתיעים את החיך. כזו היא המנה שלפניכם חבריי וחברותיי.


כדי לתת שכבות של טעם לימוני נעזרתי גם בלימון כבוש, גם בלימון שחור וגם במיץ לימון טרי, והחומוס הנימוח שנותן בסיס לתבשיל יהיה טוב אליכם ככל שתתנו לו יותר זמן בישול לפני הכנת המנה. אם אתם פחות בעניין של השריה ובישול לריכוך, תוכלו לקצר דרך ולהיעזר בגרגרי חומוס קפואים. רק ודאו שאתם מבשלים אותם במים מספיק זמן עד ריכוך, ללא מלח או כל תבלין אחר.


על נפלאות הלימון השחור כבר סיפרתי לכם במתכונים קודמים כמו בתבשיל החצילים המהמם חורשט בדנג'ון, בתבשיל החבושים הסתווי חורשט אבה, או בחורשט סבזי המפורסם של העדה פרסית. ואם תרצו להכין לימון כבוש בעצמכם בבית מוזמנים לקרוא כאן. שחקו עם הטעם המדהים הזה שנותן עומק לכל מנה בחמיצות מעניינת.

אז לעניינים?


מה צריכים לרוטב?

1.5 כוסות גרגרי חומוס מבושלים מאוד (עד שנמעכים ביד בקלות)

1 בצל לבן קצוץ

1 כף שמן זית

3 שיני שום קצוצות

1 כף קליפת לימון מגוררת (אנחנו רוצים רק את הקליפה עצמה, ללא הציפה הלבנה המרירה)

1 לימון שחור, שטוף, מנוקב בעזרת מזלג

1 כפית מחית תמרינדי, מהולה בחצי כוס מים

מיץ מחצי לימון טרי

פלפל

מלח

כורכום


איך מכינים?

מטגנים את הבצל בשמן הזית בסיר רחב על אש גבוהה. כשמזהיב מוסיפים את השום וגרגרי החומוס, קליפת הלימון, הלימון השחור, מלח, פלפל שחור וכורכום. בוחשים היטב. כעבור 5 דקות מוסיפים את מי התמרינדי ומיץ הלימון ומביאים לרתיחה. מבשלים על אש נמוכה כ20 דקות. מתקנים תיבול (אנחנו רוצים משחק של רמות החמיצות והמתיקות בפה, אז הן הטעמים המובילים, ולאחר מכן המלוח והחריף)

אם צריך מוסיפים עוד קצת נוזלים.

אפשר לתת כמה שטוזות עם בלנדר מוט וגרגרי החומוס הטחונים יסמיכו את הרוטב.

מניחים לרוטב לחכות לקציצות.


מה צריכים לקציצות?

250 גרם ‪ חזה עוף/הודו טחון

1 בצל לבן טחון

2 שיני שום קצוצות

2 חופנים של עלי תרד

1 כף לימון כבוש, קצוץ

פלפל שחור

מלח

כורכום

1 כף שמן זית

2 כפות פירורי לחם


איך מכינים?

  1. שוטפים היטב את עלי התרד, מסננים וקוצצים. מעבירים למחבת לוהטת מרוחה בטיפה שמן ומקפיצים עד לסיום הנוזלים מתחתית המחבת. מצננים וסוחטים ממים לגמרי. מעבירים לקערה עם כל שאר המרכיבים ומערבבים היטב עד שמקבלים תערובת אחידה במרקם.

  2. נותנים לכל הטוב הזה לנוח 20 דקות בערך במקרר ואז מטגנים במחבת נון סטיק או אופים בתנור על 200‪ מעלות ל20 דקות.

  3. מסדרים את הקציצות בתוך סיר הרוטב ומבשלים עוד 10 דקות כשהסיר מכוסה. כדאי להרטיב את הקציצות ברוטב בעזרת כף מספר פעמים. עד להגשה.


בתיאבון!



פוסטים קשורים

הצג הכול
bottom of page