top of page

פוסט חריף אש / איך מכינים שמן צ'ילי ביתי?

שמן צ'ילי זה כיף, בעיקר כשיש אותו במקרר בחורף כתוספת למנת כיסונים, מרקים, נודלס או אורז, רק להוציא ולהוסיף למנה. בדרך כלל שמן הצ'ילי שתמצאו בחנויות עשוי משמן סויה או קנולה. כשמכינים אותו משמן איכותי זה בכלל משדרג את הטעם פלאים.

השמן הזה מגיע עם אפטר-טייסט חריף שלא משאיר אותך אדיש. מי שעושה אותו הוא הפלפל הסצ'ואני (בסינית hua jiao או chuan jiao) שהוא בעצם לא זרע הפלפל אלא התרמיל של הזרע. תוכלו למצוא אותו בחנויות תבלינים. הוא נראה ככה:

מחוז סצ'ואן בסין ידוע באוכל החריף שבו, המיוחד בפלפל הסצ'ואני הוא הטעם המאלחש שהוא מכניס לכל מנה. טעם שהלשון שלכם לא תטעה בו אחרי הפגישה הראשונה, אז חכו דקה לפני שאתם מעמיסים עוד כפית ממנו על הצלחת.

במתכון השתמשתי בשמן זרעי ענבים שיש לו נקודת עישון גבוהה יחסית וטעם ניטרלי, אם אין אותו בנמצא, תוכלו להחליף אותו בשמן חמניות.

מה צריכים?

2 כוסות שמן זרעי ענבים

5 כוכבי אניס

1 מקל קינמון

2 עלי דפנה

3 כפות פלפל סצ'ואן

3/4 כוס פתיתי צ'ילי גרוס

1 כפית גדושה מלח

איך מכינים?

מחממים בסיר פתוח ללא מכסה את השמן, כוכבי האניס, מקל הקינמון, עלי הדפנה ופלפל סצ'ואן בחום בינוני, כשהשמן מבעבע מנמיכים לאש קטנה ומבשלים, ללא מכסה, למשך חצי שעה בערך, שימו לב, הסימן לכך שהשמן מוכן הוא שהתבלינים בסיר ישחימו אבל לא נשרפו, אז שימו עין כן?

מורידים מהאש ונותנים לשמן להתקרר כ-10 דקות.

מערבבים את פתיתי הצ'ילי והמלח בקערת זכוכית חסינה לחום.

מניחים מעל הקערה מסננת נירוסטה צפופה ויוצקים בזהירות את השמן אל הקערה דרך המסננת (אין לנו יותר צורך בתבלינים שהתבשלו בו). הפתיתים והמלח יבעבעו עם השמן. בוחשים היטב ומניחים להתקרר.

יוצקים את השמן האדום היפהפה הזה לתוך צנצנת מעוקרת (צנצנת נקיה ששפכנו לתוכה מים רותחים והפכנו על מגבת נקיה עד למילוי), אוטמים ומעבירים למקרר. מוציאים בעזרת כפית נקיה בלבד ומשלבים במנות נודלס, כיסונים, מרקים ואורז.

בתיאבון!


אהבתם? זה הזמן לסמן לב אדום ואוהב כאן למטה ולשתף חברים!

פוסטים קשורים

הצג הכול
bottom of page