top of page

קציצות דוחן וירקות בטעם קארי

קציצות הדוחן האלו נולדו מתוך הצורך לתת מענה לאוכל שכיף לקחת לעבודה (או לקליניקה במקרה שלי), ואפשר לנשנש אותו עם ירקות או טחינה. הן צמחוניות, משביעות ומחזיקות כמה ימים במקרר, וזה עוד לפני שהזכרנו את ערכן התזונתי הגבוה ואת יכולתן לחזק את מערכת העיכול.

הדוחן הוא דגן שעוד אכתוב עליו בהמשך, ועד אז אציין שהוא נפלא עבור מטופלים שסובלים מתסמינים של חום ולחות בגלל אופיו המייבש והמקרר. הוא פחות מתאים לסובלים מחום ויובש, אך משתדך נפלא לירקות במתכוני קציצות, מרקים ותבשילים. תעזו ותרוויחו!



קציצות דוחן וירקות בטעם קארי

מה צריכים?

חצי כוס דוחן שטוף היטב

1 בצל לבן קצוץ דק

2 גזרים מגוררים

2 בצלים ירוקים קצוצים דק

1 חבילת תרד שטוף היטב, קצוץ

2 שיני שום

1 כפית זרעי חרדל שחור (לא חובה, אבל מוסיפים המון)

אבקת קארי

מלח

פלפל שחור

שמן זית

2 ביצים בינוניות


איך מכינים?

  1. קוצצים דק בצל אחד ומטגנים בשמן זית עד השחמה, מוסיפים את הדוחן, בוחשים, מוסיפים מלח ומכסים במים פושרים ועוד טיפה. מכסים במכסה, מביאים לרתיחה ומנמיכים. מבשלים עד לריכוך תוך בחישה פעם פעמיים. מורידים מהאש לצינון.

  2. בסיר רחב מחממים קצת שמן זית ומוסיפים את זרעי החרדל השחור התרד הקצוץ, הגזר, שיני השום והבצל הירוק, בוחשים על אש גבוהה ומוסיפים רבע כפית מלח, פלפל שחור וחצי כפית אבקת קארי. מטגנים קלות למשך 3-4 דקות עד לסיום הנוזלים, מכבים ומורידים מהאש לצינון.

  3. אחרי שהדוחן והתרד הצטננו, מעבירים את הדוחן לסיר הרחב, מוסיפים את הביצים וכף שמן זית ובוחשים היטב עד לקבלת מסה אחידה. מעבירים למקרר כחצי שעה (אם אין זמן לא חובה).

  4. מחממים מראש תנור לחום 200.

  5. על תבנית רחבה ועליה נייר אפיה משומן מניחים את הקציצות שיוצרים ( גודל פינג פונג בערך ואז פוחסים בעדינות את הקציצה ומניחים), כדאי שיהיה מרווח בין קציצה לקציצה

  6. מכניסים לתנור ל20-25 דקות (לוחצים על קציצה ובודקים שהיא יציבה דיה)

  7. מוציאים מהתנור, מקררים והקציצות מוכנות!

בתיאבון!


אהבתם? זה הזמן לסמן לב אדום ואוהב כאן למטה ולשתף חברים!

פוסטים קשורים

הצג הכול
bottom of page