top of page

כיסוני תרד אפויים

הגשמים האחרונים הפיחו חיים במדפי הירוקים בשווקים. בתוך כל השפע הטוב הזה קלטתי תרד טורקי מהמם ושמחתי כל כך, ראיתי כבר איך הוא הופך למילוי של כיסון. הייתי חייב. למטבח הבוכרי כיסונים אפויים מדהימים, כמו הביצ'ק הצמחוני, שממולא בדלעת מתקתקה או הגוג'גידז'ה שממולא בבשר ותועפות בצל עם פלפל שחור וכמון. בכל פעם כשאני חושב עליהם בא לי להיכנס לאוטו ולשוט עד שכונת שפירא בדרום תל אביב, למאפיה המושלמת ברחוב חכמי ישראל. אבל היום חמישי, וזה יום מטבח בהוד השרון אז הפשלתי שרוולים, חיבקתי חזק את התרד וצעדתי באומץ אל עבר הביס המושלם.

התוצאה- כיסונים קטנים עם בצק דק פריך ומילוי עדין עדין של תרד, כרישה וקליפת לימון מגוררת. יצא כיפי ממש, מוזמנים/ות לנסות גם ולקחת את המילוי לאן שבא לכם.



מה צריכים? (20-25 כיסונים)


למילוי: 4 כוסות תרד טורקי שטוף היטב, קצוץ דק 1 כרישה קצוצה קליפה מגוררת מלימון אחד 1 כף שמן זית מלח פלפל שחור


לבצק: 500 גרם קמח לבן 8 גרם שמרים יבשים 350 מ"ל מים חמימים 1 כפית סוכר 3/4 כפית מלח אטלנטי

לציפוי: 1 ביצה טרופה עם מעט מים מעט שומשום שחור



איך מכינים?

  1. בקערת מעבד מזון מניחים את הקמח, השמרים והסוכר ובוחשים במהירות איטית כ-2 דקות. מוסיפים את המלח ואז בהדרגה את המים, עד ליצירת גוש בצק לח וגמיש.

  2. ‏מעבירים למשטח ולשים מעט את גוש הבצק. מחזירים לקערה ומכסים במגבת, משאירים על השיש להתפחה במשך שעה עד שעה וחצי (תלוי בטמפ' החדר, לחות וכד') עד שרואים שהבצק מכפיל את נפחו.

  3. בינתיים מכינים את המילוי- מחממים שמן זית במחבת רחבה, ומוסיפים אליה את הכרישה, מטגנים קלות דקה שתיים ומוסיפים את התרד וקליפת הלימון, המלח והפלפל השחור (בעדינות עם המלח כן?).

  4. מטגנים את התרד עד שיורד נפחו, מוריק צבעו ומתחדד יופיו, כשאין נוזלים במחבת מכבים ומניחים למילוי להתקרר.

  5. ‏מחממים תנור לחום של 180 מעלות ומכינים תבנית עם נייר אפיה משומן, יחד עם קערה של ביצה טרופה, ואת השומשום השחור, כל אלה ישמשו אתכם ברגע בו הכיסונים יהיו מוכנים.

  6. ‏הבצק מוכן-לשים על משטח מקומח, מחלקים ל3 גושים ועובדים בכל פעם עם גוש, את השאר מכסים שלא יתייבש. מרדדים כל גוש לעובי של בערך חצי ס"מ וקורצים בעזרת חותכן או ספל עיגולים.

  7. ממלאים כל עיגול בכף 1 של מילוי , מחזיקים ביד אחת את בסיס הכיסון וביד שניה את השפה שלו, בכל פעם מקפלים קצת ממנו עד שמשלימים צורת עיגול, הכי חשוב שזה יאטום את המילוי בצורה הרמטית. מניחים כל כיסון שמוכן בתבנית על הטוסיק שלו (כמו שדריה אומרת) וכשכולם מוכנים מברישים אותם בביצה ובוזקים מכל מעט שומשום שחור.

  8. אופים בתנור למשך חצי שעה או עד השחמה, מוציאים ופשוט נהנים.

  9. אם לא אכלתם מיד זה בסדר, בחימום שני בתנור הם אפילו פריכים יותר!

בתיאבון!

קציצות דוחן וירקות בטעם קארי

אהבתם? זה הזמן לסמן לב אדום ואוהב כאן למטה ולשתף חברים!

פוסטים קשורים

הצג הכול
bottom of page