top of page

סלט פריקי וטחינה תרד

ארוחה שלמה בצלחת אחת, הוא לא כבד מדי בבטן ומשלב בתוכו טעמים ומרקמים כיפיים. הפריקי (חיטה ירוקה מעושנת) תיתן לו טעם מיוחד ובשרני משהו, יחד עם סלק וסלרי פריכים ובצל מטוגן מתוק שהם ניגוד מעניין בפה. חברו לזה טחינה תרד ירוקה עם טעם לימוני ותקבלו צלחת שמחה שמתאימה גם לשולחן שישי וגם כטייק אווי לעבודה.


מה צריכים? 1/2 כוס פריקי 1/2 כוס עדשים 1 סלק טרי, קצוץ לקוביות קטנטנות 2 בצלים לבנים , פרוסים לרצועות. 2 גבעולי סלרי אמריקאי, קצוץ לקוביות קטנטנות מלח פלפל שחור גרוס לימון


איך מכינים? מבשלים את הפריקי והעדשים בסיר מים (כל פעם אחד מהם) עד ריכוך, כלומר מביאים לרתיחה, מנמיכים וכשמתרכך, מסננים ומצננים. בסיר רחב מניחים את רצועות הבצל עם 2 כפות שמן זית, צביטה של מלח, של כורכום ושל פלפל שחור. מטגנים באיטיות על אש בינונית עד להשחמה טובה של הבצל. כשמוכן מניחים לו להתקרר. מחברים את הבצל יחד עם הפריקי, העדשים, הסלרי והסלק. מתבלים בפלפל שחור, מלח ולימון לפי הטעם ומגישים על טחינה תרד, איך טחינה תרד? הנה:

חופן עלי תרד טריים 5 כפות טחינה קליפה מגוררת מחצי לימון מיץ מאותו חצי לימון מלח 1 שן שום כתושה קערת מים עם קצת קוביות קרח

מביאים מים לרתיחה בסיר קטן, כשרותח מוסיפים את עלי התרד וכעבור דקה 1 מוציאים אותם, מסננים ומעבירים מיד למי הקרח. משם מעבירים אותה לבלנדר יחד עם הטחינה ושאר המרכיבים, מוסיפים כל פעם קצת מים למרקם הרצוי (סמיך או דליל יותר), טועמים ומוסיפים מלח ולימון אם צריך.

בתיאבון ❤️




אהבתם את הפוסט? זה הזמן לסמן לב אדום ואוהב כאן למטה ולשתף חברים!

פוסטים קשורים

הצג הכול
bottom of page