top of page

מג'דרה כוסמת ירוקה

את הכוסמת הירוקה פגשתי לא מזמן, מטופלת יקרה שלי סיפרה לי שהיא מעדיפה אותה על פני הכוסמת הקלויה ואכן, כשטעמתי אותה לראשונה מיד התאהבתי. היותה נטולת טעם אגוזי (כמו הכוסמת הקלויה) הופך את הכוסמת הירוקה לשידוך קל יותר עם מגוון מרכיבים במטבח, עדשים, בצל, פטריות ובעצם כל מרכיב מעניין שתרצו, זהו מעין תבשיל בסיס שאני אוהב להכין, מעין מג'דרה קלילה שלא משאירה אותך עם בטן כבדה כמו במג'דרה על בסיס אורז.


הכוסמת (שלפי יודעי דבר היתה במטבח הסיני כבר לפני 8,000 שנה) היא אינה דגן ואינה קטניה, היא פחמימה ממשפחת הארכוביתיים, נטולת גלוטן ולכן מתאימה מאוד למטבח של חולי צליאק, היא קלה מאוד לעיכול ואפשר להשתמש בה במגוון צורות (גרגרים, קמח, אטריות ועוד).על פי הרפואה הסינית נחשבת הכוסמת הירוקה לבעלת אנרגטיקה קרה, ולאחר תהליך של קליה היא נחשבת לחמה. טעמה מתוק והיא נחשבת למחזקת מערכת עיכול, מניעת מעיים ויעילה במגוון מצבי לחות חמה במעי כמו קרוהן, דיזנטריה ושלשול כרוני.


מה צריכים ? (ל-4 אנשים) 1 כוס כוסמת ירוקה

2 בצלים בינוניים, חתוכים לרצועות דקות

2 כוסות עדשים שחורות מבושלות עד ריכוך

כמון

מלח

פלפל

כורכום

שמן זית


איך מכינים? מחממים בסיר רחב (מומלץ עם תחתית טפלון) על אש גבוהה מעט שמן זית, מוסיפים את רצועות הבצל ומטגנים קלות עד להזהבה. מוסיפים את הכוסמת והעדשים, מתבלים ובוחשים היטב. מכסים במים רותחים ומנמיכים את האש. מבשלים כ-20 דקות נוספות או עד להיספגות הנוזלים בתבשיל.

מומלץ מאוד להגיש עם סלט טרי, יוגורט עיזים או טחינה בצד.


בתיאבון :)


אהבתם? זה הזמן לסמן לב אדום ואוהב כאן למטה ולשתף חברים!

פוסטים קשורים

הצג הכול
bottom of page