top of page

כדורי בשר בקארי אדום

פייר, התגעגעתי!

אחרי תקופה של כמעט חודשיים ומעבר דירה ארוך שנמתח כמו נודל מגבעתיים, דרך רמת גן ועד הוד השרון חזרתי סופסוף אל המטבח האהוב שלי, והתגעגעתי כל כך... בבית יש עדיין קרטונים שמחכים להיפתח, ובכל יום נוסף עוד משהו חדש לבית המהמם שלנו, אבל לא יכולתי להתאפק מלחזור לכתוב בבלוג, לבשל אהבה בסיר אחד ואם אפשר לצלם ולחלוק מתכון אז למה לא?

הבוקר יצאתי לקניות ונתקלתי במחית קארי אדומה, ופתאום קפצה לי לראש מנה חריפה ודי זריזה שתעשה נעים בבטן ותוכל להיות ארוחת צהריים הגונה- כדורי בשר בקארי אדום, עם רוטב קטיפה כיפי.

בינתיים יעקב החשמלאי בא להחיות את התנור שלנו וזה התחיל בזה שהוא הציץ בסירים אז אמרתי לו "בוא תטעם מה יש?" אמר "יש לי ארוחת צהריים עם אחי", המשיך למשפט שלי בטון של דודה כמו "קח קצת בצלחת" .מפה לשם... ארוחת הצהריים עם האח שלו כנראה לא קרתה... אכל אותה תרתי משמע.

הקארי הוא עולם שלם. זהו בעצם שם כולל לתערובת תבלינים ריחנית שמגיעה מדרום מזרח אסיה (בעיקר דרום הודו, אבל לא רק) ומגיעה במניפה של צבעים, ריחות ורמות חריפות שמשתנות בהתאם למקום בו משתמשים בה. כמו בעוד הרבה סיפורי אוכל מדרך המשי, לבריטים הכובשים בהודו היה חלק גדול ביחסי הציבור הטובים שקיבלה התערובת, שמה יצא למרחוק בתבשילים שונים שבישלו ההודים והשפיעו על מטבחים רבים מאסיה ועד אפריקה, וכולם קיבלו את השם "קארי" בצירוף התוספת עליה מבוססת המנה-דגים, פירות ים, עדשים, בשר או ירקות.

התבלינים העיקריים בקארי הם פלפל צ'ילי, כורכום, כמון, כוסברה וג'ינג'ר, אפשר להוסיף לקארי עוד תבלינים כמו שורש גלנגל, בצלצלי שאלוט, עשב לימון (למון גראס), עלי קפיר ליים. התבלינים יכולים להיות טריים, מיובשים או מבושלים, שלמים או טחונים, הכל ישפיע על אופי המנה שנקבל. התערובות היותר מוכרות הן קארי ירוק, אדום וצהוב. אפשר להכין אותן בבית ואפשר להשיג את התערובת המוכנה בסופר או בחנויות התבלינים.

כמה טיפים לפני שמתחילים:

  1. לכדורי הבשר במתכון השתמשתי בבשר עוף ובקר מעורב. תוכלו לבחור רק עוף ואז זמן הבישול מתקצר בכ-10 דקות.

  2. אם אתם צמחוניים תוכלו להחליף את כדורי הבשר בקוביות טופו מטוגנות. להכין את הרוטב כמו שמצוין במתכון ובמקום כדורי הבשר להגיש לשולחן 3 צלחות, באחת אורז, בשניה ריבועי טופו מטוגן ושלישית עם רוטב. על מצע אורז להניח את הטופו ומעליו את הרוטב.

  3. אם תרצו להסמיך את הרוטב יותר תוכלו להוסיף לרוטב יחד עם הבצל והפלפלים גם תפוח אדמה קטן חתוך לקוביות קטנות.

  4. במקרה של תערובת מוכנה היא תגיע בדרך כלל באריזה סגורה בצורת אבקה או מחית, במקרה כזה כדאי לבדוק שהאריזה אטומה היטב, ושהרכיבים המופיעים על האריזה טבעיים ואין חומרים משמרים, צבע מאכל או משפרי טעם (אם תראו בין הרכיבים את האות E ולידה מספר תלת ספרתי סימן שהתערובת אינה טבעית לגמרי).

  5. אם אתם פחות בעניין של חריף כדאי מאוד לבדוק את רמת החריפות של התערובת לפני שמוסיפים את כולה לתוך הסיר. אפשר גם פחות. ואם יצא חריף מדי, אפשר להגיש לצד לימון טרי ולסחוט מעל המנה, זה ירכך את החריפות שלה.

  6. במקום עלי ומכתש תוכלו לטחון או לקצוץ דק את הג'ינג'ר, השום והכוסברה. הכי דק שאפשר.

מה צריכים?

1 כף שמן קוקוס/ זרעי ענבים

1 בצל סגול, פרוס לרצועות דקות

2 פלפלים אדומים קטנים מתוקים, פרוסים לרצועות דקות

3 כפות מחית קארי אדומה

1 כוס חלב קוקוס

250 גר' בשר טחון

4 שיני שום

אצבע שורש ג'ינג'ר

1 כפית רוטב סויה דל נתרן (בקבוק עם מכסה ירוק)

חופן עלי כוסברה או בזיליקום

מלח

פלפל שחור

איך מכינים?

בעזרת עלי ומכתש כותשים את השום, הכוסברה והג'ינג'ר עד לקבלת מחית.

מוסיפים אותה לבשר הטחון ומתבלים במלח, פלפל שחור ורוטב סויה. מערבבים היטב, יוצרים כדורים ומניחים בצלחת במקרר.

מחממים היטב בסיר רחב את השמן, מוסיפים לסיר את רצועות הבצל והפלפל האדום, מטגנים 3 דקות ומוסיפים את מחית הקארי וחלב הקוקוס. בוחשים היטב על אש גבוהה עד שמבעבע ורותח, מוסיפים כוס מים ומביאים לרתיחה. בודקים תיבול ומוסיפים מלח אם צריך.

מוסיפים בעדינוות את כדורי הבשר לרוטב, מביאים שוב לרתיחה וכשרותח מנמיכים ומבשלים למשך 20 דקות.

מקשטים בכוסברה או בזיליקום ומגישים לשולחן לצד קערת אורז לבן.

בתיאבון!


אהבתם? זה הזמן לסמן לב אדום ואוהב כאן למטה ולשתף חברים!

פוסטים קשורים

הצג הכול
bottom of page