top of page

קארי מנגו טופו

מנגו החל להופיע בשווקים וחשבתי שזה זמן טוב להקדיש לו מתכון שעושה לו כבוד. הטעם המתקתק והמרקם הקטיפתי שלו עושים אותו שותף טבעי לסלטים קרים, תבשילים, רטבים וממרחים.

הטופו, שהוא אחת מצורות העיבוד של פולי סויה, נחשב למקרר ומלחלח, כך שיחד עם המנגו וחלב הקוקוס הוא יוצר מנה מלחלחת ומתוקה שמתאימה למצבי יובש וחוסר נוזלים בגוף. האיכות המקררת של הטופו ומנגו מקבלת איזון במנה עם תבלינים מחממים כמו שום, ג'ינג'ר, כמון וכוסברה, מה שמבטיח הרפתקה של טעמים בפה.

ממלית לכם לשים יד על טופו ממתוג איכותי, ולוודא שפולי הסויה ממנו הוכן הטופו לא הונדסו גנטית, שהוא אורגני, וכמובן מוצק (FIRM TOFU).


גם כאן, כדי לעשות לעצמכם חיים קלים, כדאי שתכינו את כל חומרי הגלם במתכון מראש, ליד המחבת. בחיי זה משתלם.

ליד התבשיל הזה כדאי להכין אורז לבן מהיר שיספוג את הטעמים וישמח את הלב!


מה צריכים? (4 מנות) 3 כפות שמן זרעי ענבים או ניטרלי אחר 1 בצל קטן, פרוס לרצועות חצי כפית זרעי כמון טחונים חצי כפית זרעי כוסברה טחונים רבע כפית כורכום 3 שיני שום קצוצות 1 כף ג'ינג'ר קצוץ חצי פלפל צ'ילי אדום קצוץ 3 פטריות שיטאקה 1 מנגו קטן קלוף, חתוך לקוביות 1 חבילת טופו קשה, מסונן, חתוך לקוביות 2 כפות רוטב מירין 2 כפות רוטב סויה 1 כף שמן שומשום 250 מ"ל קרם קוקוס כוסברה טריה


איך מכינים?

1. מחממים היטב על אש גבוהה מחבת (רצוי ברזל כבדה) וכהשמחבת לוהטת מוסיפים 3 כפות שמן. מטגנים את רצועות הבצל עד השחמה. 2. מוסיפים את התבלינים- כמון, כוסברה וכורכום, בוחשים היטב וכעבור חצי דקה מוסיפים את השום, הג'ינג'ר והצ'ילי, בוחשים היטב וכעבור דקה מוסיפים את הפטריות ומנגו. 3. כעבור דקה מוסיפים את קוביות הטופו ואת המירין, הסויה ושמן השומשום. כעבור דקה נוספת את קרם הקוקוס, כשרותח מנמיכים את האש, מכסים ומבשלים 5 דקות. 6. מוסיפים רבע כפית מלח, בוחשים, טועמים ומתקנים תיבול אם צריך. 7. מגישים בקערה אישית ליד אורז לבן ומפזרים על כוסברה ופלפל צ'ילי לפי הטעם.

בתיאבון!




אהבתם את הפוסט? זה הזמן לסמן לב אדום ואוהב כאן למטה ולשתף חברים!

פוסטים קשורים

הצג הכול
bottom of page