top of page

החצילונים הכבושים של אמא

קיץ בחוץ עכשיו, ותוספת מקררת, פשוטה ומרעננת של חצילים באה טוב בצלחת או בתוך כריך, ישר לבטן.

יש משהו מענג בחציל בשרני שמקבל באהבה כל טעם שתתנו לו. ואם אלו חצילונים קטנטנים שתוכלו למצוא בשווקים עכשיו ("הילדים של החצילה" כמו שנעה קראה להם כששטפה אותם) אז בכלל כיף. כדאי לבחור אותם בגודל אחיד ואת אלו עם העור המבריק ומתוח.

נכנסתי למטבח להיזכר במנה המעולה הזו שמככבת אצלה במטבח ומתחסלת בכל פעם שאני בסביבה, עם עזרתה האדיבה של אמא דינה שנתנה כאן את הטיפים הקטנים שלה למנה המושלמת. מבחינה סינית- מאחר ויש במנה הזו חציל, נענע וחומץ האנרגטיקה שלה נחשבת קרירה. ויש בה גם שום ופלפל חריף שמאזנים קצת את האקלים הקר שהה היא יוצרת בבטן. אבקת נענע יבשה שהיא חלק חשוב מתבליני המטבח הפרסי היא מרכיב חשוב גם כאן, שווה להתאמץ קצת ולהכין אותה בעצמכם- שוטפים טוב טוב צרור עלי נענע, מניחים על עיתון או דף נייר אפיה ונותנים לנענע להתייבש במקום שיש בו רוח ושמש ישירה במשך מספר ימים. תדעו שהיא מוכנה כשטעמה יצטצמם וצבעה יכהה, את העלים המיובשים מוללו בזהירות בידיכם ותשמעו רשרוש פריך- ככה תדעו שאפשר להעביר אותה לכלי אטום ולאחסן במקום יבש וחשוך (ארון או מקפיא). תוכלו להשתמש באבקת נענע יבשה גם בתבשילים כמו אש-רשתה (מתכון תמצאו כאן) , סלטים, מטבלים וגם בירקות כבושים כמו כאן.

בשונה ממתכוני כבושים שצריכים לעמוד על השיש כמה ימים אחרי ההכנה. כאן הם מוכנים כבר אחרי יום, תוכלו לשמור אותם במקרר כבר אחרי הבישול הקצר, ולהוציא (בכף נקיה כמובן) כמה שתרצו בכל פעם. במידה ובסוף ההכנה החצילונים לא מספיק מלוחים אפשר למהול קצת מלח במים רותחים ולשפוך מעליהם אחרי הסידור בכלי האחסון.

אז, שנתחיל? מה צריכים? 20 חצילונים קטנים, שטופים היטב 1 פלפל חריף או יותר (לא חובה) מים חומץ 5% 4 כפות נענע יבשה 1.5 כף מלח 2 כפות סוכר ראש שום 1 - שיניים קלופות וקצוצות דק איך מכינים?

  1. מנגבים את החצילונים וחוצים כל חציל לאורך מחלקו הרחב ועד לראש, לעצור כשמגיעים לראש כדי שיישאר לכל חציל "פה" פתוח.

  2. מכניסים את החצילונים לסיר, מכסים במים ומביאים לרתיחה, מבשלים על אש גבוהה 5 דקות נוספות.

  3. מעבירים את החצילונים למסננת ומניחים להם להצטנן כ-15 דקות לפני המילוי.

  4. בינתיים מערבבים בקערה את הנענע היבשה, המלח והסוכר

5. ממלאים כל חציל בתערובת ומסדרים בתוך הסיר במעגל.

6. מכסים את החצילים שבסיר במים וחומץ ביחס של חצי כוס חומץ על כל כוס מים אחת. מביאים לרתיחה, מכבים ומשאירים את הסיר מכוסה עד שמגיע לטמפ' חדר (אפשר להשאיר גם לילה בחוץ).

7. מסדרים בכלי אחסון ושומרים במקרר, אפשר לאכול כבר אחרי יום, ולזכור להשתמש בכף נקיה כדי להוציא לצלחת ההגשה.

בתיאבון!


אהבתם? זה הזמן לסמן לב אדום ואוהב כאן למטה ולשתף חברים!

פוסטים קשורים

הצג הכול
bottom of page