top of page

סלט אטריות זכוכית של נעה ודריה

אני משוגע על אטריות זכוכית, הן מוכרות גם כאטריות מעמילן שעועית או ורמיצ'לי, ויש כל כך הרבה דרכים שאפשר לשלב אותן במנות קרות או חמות, פשוט כיף. אחד היתרונות שלהן הוא שהן ללא גלוטן, לכן יתאימו גם לרגישות ורגישים לגלוטן, ולא יישבו לכם כבד בבטן.

בסופרים תוכלו למצוא את אטריות הזכוכית במחלקה האסייתית וכשתפתחו את האריזה תגלו שיוצאת לכם כמות משוגעת של אטריות אחרי ההשריה, כי הן מגיעות בצרור קשור בחוט. אין פניקה! קחו כמה אטריות שתרצו לסלט ואת השאר אחסנו בקופסא אטומה במקרר, זה יחזיק ל4-5 ימים ותוכלו לשלב אותן בעוד מרקים, סלטים או רולים מנייר אורז.

אחרי ההשריה הראשונית אפשר לגזור את האטריות לאורך הרצוי או להשאיר אותן כמו שהן, לבחירתכם.


הסלט הזה הוא אחד הסלטים שאני אוהב להכין לנעה ודריה שלנו לארוחת הערב שלנו, הוא פשוט להרכבה, ויפה בצבעים, מיטיבי הלסת מוזמנים לשדך לו קוביות טופו פריך כמו בתמונה, בתיאבון!


קציצות דוחן וירקות בטעם קארי

מה צריכים? (4 מנות)

1 חבילת אטריות עמילן שעועית

3 מלפפונים

2 גזרים קלופים

1/2 סלק קלוף

רבע פלפל צ'ילי פרוס לעיגולים (לא חובה)


לרוטב:


1/4 כפית שומשום לבן

1/4 כפית שומשום שחור

3 כפות רוטב סויה

3 כפות רוטב מירין

1 כפית שמן שומשום

1 שן שום כתושה

1 כפית שורש ג'ינג'ר כתוש

רבע כפית מלח

1 זנב בצל ירוק /כוסברה קצוצה


איך מכינים?

  1. מניחים את האטריות בקערה גדולה ומכסים במים רותחים. משרים את האטריות במים למשך 10 דקות עד ריכוך (הן יהפכו מלבנות לשקופות), מעבירים למסננת ושוטפים בהמון מים קרים עד שהאטריות קרות לגמרי. מניחים לאטריות להסתנן, ומעבירים לקערה גדולה.

  2. ‏מרכיבים את הרוטב- מניחים בקערה קטנה את כל המרכיבים חוץ מהשומשום הלבן והשחור.

  3. קולים את השומשומים במשך 3 דקות במחבת עד שמתחילים לקפצץ במחבת ואז שופכים אותם מיד לתוך הרוטב (הם מתפצפצים בו ומוסיפים מלא טעם). מניחים את הרוטב בצד.

  4. קוצצים את המלפפונים, הגזרים והסלק לרצועות דקיקות או לג'וליאנים בעזרת קולפן, מניחים בקערת האטריות.

  5. ‏שופכים את הרוטב לתוך קערת הסלט, ומערבבים היטב ביד עד חיבור כל המרכיבים, אם רוצים להוסיף קוביות טופו פריך זה הזמן והמקום, מפזרים מעל את הקוביות ומגישים לשולחן בקערה גדולה.

בתיאבון!


אהבתם? זה הזמן לסמן לב אדום ואוהב כאן למטה ולשתף חברים!

פוסטים קשורים

הצג הכול
bottom of page