top of page

האנוי פינת גבעתיים/ תבשיל אפונה וירוקים בחלב קוקוס

והיום אפתח בוידוי. אני חבר בכת.​ כת של אנשים שהמשותף לכולם הוא אהבה עזה למפגש בין אורז לבן לחלב קוקוס, משהו במפגש המנחם הזה, באורז שנח לו בבטחון בתוך הרוטב הסמיך עושה לי נעים בלב ובבטן.​


אחר הצהריים שמשי, אני נכנס למטבח ופוגש במקרר מלא עלים, בא לי על מנה חריפה ואני לוקח את עצמי ליבשת אחרת, וכשהמנה סוף סוף מונחת לי בצלחת, כמו צלחת מעופפת אני ממריא מעל גבעתיים, חוצה את כל אסיה עד שאני נוחת בדרום סין או וייטנאם, חוצה רחוב מיוזע, צפוף והומה אדם ומתיישב לאכול בדוכן רחוב, בעלת הדוכן שמולי מכינה את המנה הזו (ורק אותה) כבר איזה 30 שנה, וכנראה שגם אמא שלה הכינה את אותה המנה לפניה. כאן לזמן אין משמעות, הצלחת מול ידה ואני- שלה.


המנה הזו טבעונית, חריפה (!) ירוקה ומהירה. בהכנה וקיצוץ של כל העלים מראש ההכנה תהיה מספר דקות, לא יותר, כדאי לכם להכין אורז לבן בסיר ליד עוד לפני שמתחילים כדי שיחכה למנה עם סיומה.


לפני שמתחילים


  • מי מכם שרוצה מנה פחות חריפה יכול להקטין את כמות משחת הקארי או לוותר עליה ולהשתמש בטיפה פלפל שחור או לבן.

  • ​שני מרכיבים חשובים במנה הם משחת קארי ושורש הגלנגל, את משחת הקארי אפשר להשיג היום בכל פינת מזרח אסיה בסופרמרקט ושורש הגלנגל (שמגיע מיובש בשקית ואקום) אפשר למצוא בחנויות תבלינים. טעמו של הגלנגל עז וצריך לזכור זאת כשמוסיפים אותו לכל מנה, חתיכה אחת תספיק. אני מוסיף אותו בתחילת הבישול כדי שייפתח בעדינות ויוציא עוד טעמים נפלאים. שווה.

  • חשוב להתחיל את המנה באש גבוהה, ווק חם, ואחרי שמוסיפים את חלב הקוקוס להנמיך את האש.


מה צריכים ? (ל-4 מנות) כפית שמן קוקוס

4 שיני שום פרוסות

1 בצל חתוך לרצועות דקות

כפית שורש ג'ינג'ר מגורר

1 כף משחת קארי ירוק

כוס וחצי אפונה

צרור עלי תרד קצוצים

חבילת עלי מנגולד מנוקים מגבעול, קצוצים

צרור ראשי בצל ירוק (החלק הלבן) קצוצים

חופן עלי בזיליקום טריים קצוצים

חופן עלי כוסברה טריים קצוצים

אריזת חלב קוקוס (250 מ"ל)

מלח

פלפל שחור או לבן


​איך מכינים? מחממים כפית שמן קוקוס בווק רחב על אש גבוהה, כשחם והווק מעשן מוסיפים את הבצל, השום, שורש הגלנגל ומשחת הקארי, מקפיצים עד להזהבה ומוסיפים את האפונה.

כעבור 2 דקות מוסיפים את עלי התרד, המנגולד והבצל הירוק, מתבלים בטיפה מלח ופלפל ומכסים (להשאיר על אש גבוהה). נפח העלים יצטמצם ויפחת והם יגירו נוזלים.

כעבור 2 דקות מוסיפים את חלב הקוקוס, הכוסברה והבזיליקום, מכסים ומביאים לרתיחה. מבשלים עוד 10 דקות על אש נמוכה.

מתקנים תיבול עם מלח אם צריך ומכבים.

מגישים על מצע אורז לבן וחולמים על ארץ רחוקה.


בתיאבון!



אהבתם? זה הזמן לסמן לב אדום ואוהב כאן למטה ולשתף חברים!

פוסטים קשורים

הצג הכול
bottom of page