top of page

נודלס עם גזר ודלורית צלויה ברוטב צ'ילי מתוק

יש מנות שיושבות בול בבטן, לא כבדות מדי וכיף לי לתת להן מקום במטבח כי גם הקטנטנות אוהבות אותן בצלחת (בלי רוטב צ'ילי ובלי מזלג).

המנה הזו מחברת בין הטעם המתוק, שמשויך לפאזת האדמה ברפואה הסינית, לבין הצבע הכתום של הגזר והדלורית, שמסמל את הכתום חום של פאזת האדמה. אולי בגלל זה היא כל כך נעימה לבטן וללב.

הדלורית הצלויה יוצאת מהתנור כמו סוכריה ולכן לא כדאי שתיקחו אחריות על מה שיקרה לה בזמן שהיא מחכה לנודלס. יש מצב שאיכשהו מישהו מבני הבית יגיע אליה ויעלים קצת ממנה.

כמה דברים לפני שמתחילים:

* הכמויות של רוטב הצ'ילי המתוק גדולות ממה שתצטרכו למתכון הזה, מומלץ לשמור בצנצנת נקיה ואטומה במקרר ולהוסיף למרינדות או תבשילי עוף, אורז, דגים או אטריות. כיף גדול שיש כזה רוטב בבית שאינו סינתטי ובלי חומרים משמרים.

*בנודלס כמו בנודלס- כדאי לכם להכין את כל החומרים ליד הווק כדי שתהליך ההקפצה יהיה פשוט ומהיר.

מה צריכים? (4 מנות)

לנודלס: 4 ריבועי אטריות ביצים להקפצה

2 בצלים לבנים פרוסים לרצועות דקות 4 גזרים פרוסים למקלות 4 שיני שום קצוצות 1 כפית גינגר מגורר שמן זרעי ענבים 1 כפית רוטב סויה שמן שומשום כפית רוטב מירין מלח פלפל

לדלורית הצלויה:


1 דלורית, נקיה מגרעינים וחתוכה לעיגולים בעובי 1 ס"מ שמן זית מלח גס

4-5 עלי מרווה טריים

לרוטב צ'ילי מתוק: 3/4 חומץ אורז 1/4 כוס סוכר חום 3 פלפלי צ'ילי אדום קצוצים דק דק 4 שיני שום קצוצות דק 1/2 כפית מלח איך מכינים? 1. מכינים את רוטב הצ'ילי- שמים את כל מרכיבי הרוטב בסיר, מביאים לרתיחה ומבשלים עוד חצי שעה בערך ללא מכסה על אש נמוכה עד שהרוטב מצטמצם. נותנים לו להצטנן ומעבירים לצנצנת נקיה. שומרים במקרר עד לשימוש ומכניסים אך הצנצנת רק כפית נקיה (!). 2. מניחים בקערה את עיגולי הדלורית עם 4 כפות שמן זית וקצת מלח גס, מערבבים היטב. 3. מסדרים את עיגולי הדלורית בתבנית עם נייר אפיה, מפזרים את עלי המרווה מעל וצולים בחום 180 עד לקבלת גוון זהוב. מוציאים ומניחים להם להצטנן בטמפ' החדר.

עיגולים של שמחה

4. מבשלים את הנודלס במי מלח עד ריכוך, מסננים מעל קערה ושומרים בצד קצת ממי המלח. 5. שוטפים את הנודלס היטב במים קרים, מזליפים מעליהן כמה טיפות (!) שמן שומשום ומערבבים בעדינות ביד עד שהשמן עוטף אותן יפה. 6. מכינים את הרוטב לנודלס- מערבבים בקערה קטנה את הסויה, המירין כמה טיפות שמן שומשום, ו-4 כפות ממי המלח ששמרנו מהנודלס. 7. מחממים 2 כפות שמן זרעי ענבים בווק על אש גבוהה. 8. כשהווק מעשן מוסיפים את הבצל, מקפיצים דקה, מוסיפים את הגזר ומקפיצים 3 דקות. מוסיפים את הנודלס, מקפיצים קלות, יוצקים מעל את הרוטב. מוסיפים מלח ופלפל ומקפיצים דקה נוספת. בודקים תיבול של הנודלס ומוסיפים מלח אם צריך.

9. מעבירים את הנודלס לקערות הגשה, מניחים מעל כל גבעת נודלס 2 עיגולי דלורית, יוצקים מעל רוטב צ'ילי מתוק לפי הטעם ומגישים.


בתיאבון!

נודלס

אהבתם? זה הזמן לסמן לב אדום ואוהב כאן למטה ולשתף חברים!

פוסטים קשורים

הצג הכול
bottom of page